Josefin Ogarp

Sen lunch.

Hej alla mina läsare! 
Hoppas att det är bra med er och att eran dag har varit bra hittills :)
Jag och lilleman är precis hemkomna från en skön promenad och nu är det dags för en sen lunch.
Jag slängde ihop lite vegansk quornfärssås med bönor samt bönpasta från Risenta till. Så gott det ska bli!
Om det är en maträtt som jag äter oftare än andra så är denna helt klart med på listan.
Nyttigt, enkelt och väldigt gott! 
Jag steker bara på quorn och tillsätter krossade tomater med smak av vitlök samt en förpackning med blandade bönor från Icas egna.
Under tiden kokar jag upp vattnet och kokar bönpastan i 3-4 minuter. Serveras med en sallad bredvid. Mums!
Sambon får en egen med kött, då han föredrar det. Tur vi alla är olika :)



Nu ska jag storstäda här hemma och senare är det dags för gymmet för min del.
Är taggad på ett konditionspass och ett rygg/magpass så det kommer jag nog köra på!
Jag hoppas verkligen att jag har samma flyt med träningen ikväll som jag hade igår. Jag kände mig som värsta
powerwoman igår på gymmet ;) 

Vad ska ni göra idag?

Saker jag aldrig skulle göra..

- Gå utanför dörren utan att ha fyllt i mina ögonbryn.
Kan låta väldigt ytligt för vissa, men eftersom att jag egentligen är blond men färgar håret brunt sedan många år tillbaka,
så ser det väldigt roligt ut när jag inte fyller i brynen - för dom syns i princip inte. Jag ser ut som Marilyn Mansons okända tvilling typ.
Inte så snyggt ;)


- Träna utan vattenflaska.
Jag drar i mig MINST en full flaska varje pass, men oftast två! Jag hatar att vara törstig och jag vet hur viktigt det är med vätskan för kroppen.
Första flaskan brukar jag dessutom ha fyllt med mina grymma aminosyror från Fitnessguru med smak av blåbär. Såååå gott!
Så glömmer jag min vattenflaska av någon konstig anledning, så går jag hem och hämtar den igen.


- Träna utan min pulsklocka.
Att träna utan min klocka känns så värdelöst. Haha! Så sjukt med tanke på att jag fortfarande tränar.. Men jag vill helt enkelt
ha min klocka så att jag kan se mina förbättringar och följa mina framsteg. 
Dessutom så använder jag min klocka som en PT. Jag har vissa mål varje pass som jag ska klara av.
Ibland är det att klara ett visst avstånd på crosstrainern, ibland ska jag ligga inom en viss pulszon när jag tränar för att hålla förbränningen hög
och ibland vill jag förbränna ett visst antal kalorier.
Denna underbara uppfinning ♥ Kan nog inte beskriva min kärlek nog för denna underbaring!


- Sova utan att ha kollat genom mitt instagramflöde.
Just Instagram tycker jag är roligt då det känns väldigt personligt och så älskar jag att se vad andra har för sig under dagarna.
Facebook däremot är jag inget större fan av, utan använder det mest för att. Kollar när jag fått notiser men aldrig annars.


Har ni några sådana här saker att dela med er av? Dela gärna med er :)


Bra träningsdag.

Idag har jag verkligen haft en dag fullspäckad med motion och många skratt ♥ 
Fick en rejäl sovmorgon imorse och efter det bjöd jag hit min kompis C för en skön promenad i det fina vädret.
Känslan av att kunna gå utomhus utan en jacka och dessutom inte frysa. Älskar det!
Vi gick i 1,5 timme och lilleman somnade på vägen. Det var så himla mysigt och vi pratade om allt mellan himmel och jord.
Efter det så bjöd jag på bananpannkakor (fick högsta betyg!) och sen drog vi till gymmet för ett armpass.
1,5 timme blev det även där och det kändes så jäkla bra när vi gick därifrån!

Jag hade ett grymt flyt på träningen idag om man jämför mot igår, för igår var det ingen bra dag.
Blir lätt så efter uppehåll, som jag haft under påsken då min äldsta lillebror och hans sambo kom hit på besök.
Har haft en helt underbar påsk med många skratt, danmarkshäng, Väla besök och mycket kärlek.
Blir alldeles varm i kroppen av att se vilket band lilleman och lillebror fick! 
♥ Nya bästa kompisen tror jag allt!
Är så stolt över att han är min bror. Han är verkligen helt underbar som människa. Öppen, generös, snäll och rolig.
Han har dessutom en väldigt fin och trevlig sambo. Är så glad för att dom har varandra.
Lätt bästa påsken på länge och lätt värt uppehållet!

Vad har ni gjort under påsken?

Nu ska jag in i mina rutiner igen och jag ser fram emot det också :)
På fredag börjar allvaret igen för då är jag inte sjukskriven mer och M går då tillbaka till jobbet.
Jag är sjukt nervös men det ska bli mysigt att vara hemma med mini och faktiskt kunna njuta av det.
Älskade barn 
 


Nu ska jag mysa med M innan det är dags för sängdags. 
Kramar 

Snapshot från dagens promenad. Stannade på en lekplats för C behövde sitta ner. Hennes skor blev fyllda av grus typ hela tiden,
så fick lov att hitta en bänk så hon kunde få ur stenarna.

Är så bortskämd av C! Hon hade med en Celsius i min favoritsmak när hon kom och även en Monster till M. Så snällt av henne! Bästa C 

Taggad på ett gympass

Om en liten stund är det dags för veckans första träningspass och jag är så taggad! 
Först ska jag satsa på en timme på crosstrainern och sedan köra styrka med fokus på armar.
Med mig har jag min trogne viktdragare Carro som jag tränat rätt mycket med på senaste tiden.
Hon ska introducera mig för fria vikter - något jag är riktigt nervös för! Men provar man inte så lär man sig inget heller ;)
För några år sedan så gillade jag inte alls att träna med en kompis, utan jag gick till gymmet och körde mitt race.
Det var absolut kul det med, men det gör så mycket att få dela med dig av sina resultat med någon och pusha varandra till
bättre resultat. 
Nu tränar jag ibland själv men varvar med både Malin, Marie och Carro. Ibland tränar vi allihop tillsammans och ibland 
är vi några stycken som kör ihop. Vi har en grupp på facebook som vi burkar tagga varandra i och snacka träning.

Igår till exempel så slog jag två personliga rekord när vi körde ett rejält benpass jag och Carro. Även hon ökade rätt
jäkla bra i vikterna. Så roligt att få se det hända! :D
Sen har jag ju min heliga träningsklocka från Polar som är som en egen PT direkt på armen. 
Älskar att få se resultaten där och se hur jag måste träna för att nå veckans mål.


Tränar ni ensamma eller med någon?




Nu ska jag äta lite mat innan passet och blanda till mina älskade aminosyror 
Ha en mysig kväll! KRAM







T A C K ♥

Jag vill bara passa på att TACKA ER för alla fina kommentarer jag fått dom senaste dagarna! 
Ord kan inte beskriva hur rörd jag blir för alla komplimanger jag fått för mina fräknar, för mina bilder, att jag skriver bra inlägg och för
att jag har en bra blogg. Det gör mig så jäkla taggad på att fortsätta leverera en träningsblogg med fina bilder! 
Jag älskar att kunna leverera men ibland blir det svårt med en liten kille som behöver mycket uppmärksamhet här hemma
och han går ju före allt såklart, men jag försöker uppdatera så mycket och ofta jag kan :)

Jag tänkte passa på att fråga er vad ni vill läsa mer om! 
Vill ni läsa mer om olika recept, mer om min vardag, ett-foto-i-timmen, träningsupplägg? You name it! 
Det är bara att skriva en rad nedanför så ordnar jag det. Er önskan är min lag! 

Tack igen för att ni förgyller mina dagar med era fina ord! 


Josefins Proteinvåfflor.

 



Jag blev supersugen på våfflor idag, men eftersom att jag försöker undvika vitt mjöl på grund av överkänslighet så tänkte jag att
jag provar att göra mitt eget recept. "Hur svårt kan det vara?" och så satte jag igång och tog det jag hade hemma.
Jag är verkligen SÅ nöjd med detta och det blev så himla gott! 
I framtiden så kommer jag aldrig mer göra vanliga våfflor. Till och med lilleman glufsade glatt i sig en halv våffla.
Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva smaken, men dom påminner lite om havregrynsgröt på grund av mitt egengjorda
havremjöl*, men det bröts av med smaken från proteinpulvret. Dessutom blir man proppmätt på 3-4 våfflor just för att
havremjölet mättar så sjukt mycket. Två feta tummar upp! 

*Eget havremjöl är 3dl fiberhavregryn som jag mixat till ett mjöl. Enklare än så blir det inte att hoppa vitt mjöl :)


Eftersom att detta är mitt eget recept hade jag blivit glad att om ni testar det och lägger ut det på sociala medier, att ni länkar 
och/eller hänvisar till mig.

Tränar för kropp & kn0pp..

Jag kan nog inte beskriva känslan som inrättade sig igår när jag packade ihop gymväskan för första
gången på säkert en vecka.
Att kolla så jag fick med vattenflaska, lurar, glasögonfodral och allt annat som är "bra-att-ha". 
Det gick liksom på rutin och det var då jag faktiskt insåg att jag valt träningen till en del av mitt liv och min livsstil.
Jag är så himla glad över att jag tog tag i mitt liv igen trots att jag var på botten och gjorde något bra utav situationen
istället för att fortsätta ner. Jag bröt det negativa mönstret och nu tränar jag för hälsans skull i dubbelbemärkelse.
Dels för min kropp men också för att må bra i knoppen också :)

Högst upp på listan över saker att köpa till mig själv står ett par ordentliga gymskor.
De som ni ser nedan är från märket Kappa och dom köpte jag 2010 tror jag.. så ni förstår själva hur slut dom är.
Jag kan inte för allt i världen inte springa i dom på löpbandet för jag får SÅ fruktansvärt ont i fötterna :(

Har ni tips på bra gymskor som funkar till löpning också så är jag tacksam!

Familjedag

Igår hade vi en jättemysig familjedag vid Ängelholms hembygdspark.
Vi hade verkligen tur med vädret under hela tiden och solen lyste värmande.
Vi tittade på ankor, modelltåg, grisar, kaniner, hjortar, getter, fåglar och hjortar och trots att lilleman inte var så faschinerad av djuren
så var det det så spännande att titta på folk och på träden. 
Vi gick en lugn promenad runt hela parken och sen packade vi in oss i bilen och körde till Råbocka camping.
M spenderade många somrar där när han var yngre så han ville visa oss det :)
När vi ändå var där så passade vi på att gå ner till stranden och havet och lilleman sov gott i vagnen medan jag plockade snäckor.
Tanken är att jag ska ha dom i en vas här hemma som ett litet minne från vår supermysiga dag.
Snapshots från dagen ser ni nedan :)

Kvällen spenderades med en ordentlig storstädning. Grabbarna åkte till en kompis så länge, så jag verkligen kunde gå loss.
Jag var lagomt klar tills det att dom kom hem, nästan tre timmar senare.
Finns det någon bättre känsla än ett rent och fräscht hem? Knappast!




Idag blir det första gympasset på en vecka efter förkylningen!!
Jag är så sjukt taggad och det är ett benpass som jag längtat mest efter.
Ska träna med både Malin och Marie idag så jag tänkte tvinga Malin köra benpasset med mig ;) Vi pushar alltid varandra så jäkla bra!
Nu ska jag tvätta medan grabbarna (fortfarande!) sover :)

Ha en mysig dag!

Motion är A och O.

Idag är vi äntligen piggare här hemma i sjukstugan så i förmiddags tog jag och lilleman en lång promenad på två timmar
tillsammans med Mia. Det var så himla skönt att bara snacka och gå utan att kolla klockan. Ingen press att jag skulle prestera,
utan bara njuta av stunden. Så mysigt!
Elliot njöt i vagnen och satt lungt och snällt i vagnen och bara tittade omkring sig.
Vädret idag är helt underbar med sol och vindstilla. Termometern i köket visade nästan 11grader när vi gick
vid halv elva. Hoppas att vädret vänder nu så man kan ta sig ut på fler promenader. 
Jag älskar att gå och det var så min egenterapi startade. Jag gick och gick. Mil efter mil utan något mål.
Min terapeut sa att jag skulle gå för att bli av med stress och fokusera på annat.
Det fungerade verkligen och det är mycket tack vare promenader och träning som jag återhämtat mig såpass bra och 
svarat så bra på KBTn som jag faktiskt gjort.
 
Motion är A och O för att må bra, oavsett om man går promenader i lugn takt eller bränner av ett ordentligt pass på gymmet.
Huvudsaken är att man gör det för att man tycker det är roligt och att man mår bra när man gör det.
Hälsa och välmående är så otroligt viktigt så ger en den lilla studen varje dag och bara var.
Koppla bort telefon och vardagsstressen och fokusera på nuet. 
Det gör otroligt mycket för en som människa.
Man får reflektera över situatoner och händelser som hänt under dagen, man förnyar batterierna och får frisk luft.
Ta hand om er! Ni är viktiga!

TIPS: Erbjudande hos Fitnessguru

Just nu har bästa Fitnessguru ett fantastiskt bra erbjudande där du kan köpa ett helt Workoutpack med produkter som
man tar före, under och efter träning för att maximera sina resultat med hela 15% rabatt!
Hur bra är inte det?! Perfekt att bunkra på sig lite mer produkter från dom.
Jag har sedan innan aminosyrorna och även deras proteinpulver med olika smaker och jag ÄLSKAR deras grejer!









Detta är inget sponsrat inlägg utan mina egna åsikter och tankar. Bilder lånade från Fitnessguru.